Sunday 10 March 2013

He Knows.

semester 2 tahun 3 dah masuk minggu ke-6.
mashaaAllah cepatnya masa berlalu... tapi produktiviti tak memberansangkan pon. kerja makin banyak bertimbun.. tanggungjawab lepas satu, tak selesai lagi, tambah satu lagi.

PENAT

sedih pon ada sebab tak ter"catch-up" dengan semua ni. kadang-kadang rasa nak lari je, tak pun nak buat tak tahu tapi tak selesaikan masalah pun.

bila ada masalah cenggini selalunya kita akan cari tempat untuk luahkan. mungkin tak akan selesai tapi cukuplah sekadar nak lepaskan beban. kita akan mula cari keluarga especially ibu atau kakak, BFF ke atau binatang peliharaan pon kadang-kadang boleh membantu.

tapi yang terbaik, kita mengadu pada Dia dulu. Allah jer yang faham apa yang kita lalui. luahkan sepuas-puasnya dalam doa, nak nangis pon boleh, nak meminta pon boleh. padahal Allah dah tahu dah apa yang kita lalui, apa yang kita perlukan dan apa yang menenangkan hati kita. tak ada batasan langsung antara hamba dan penciptaNya.

lepas tu tak salah untuk kita cari jalan penyelesaian dengan berkongsi masalah kita dengan orang sekeliling. Allah tolong kita sebenarnya, melalui hamba-hambaNya yang lain. jadinya tak rugi pun kita mengadu pada Dia. cuma kena terima kenyataan yang itu semua dugaan dan ujian buat kita



2 comments:

  1. Akak, moga kuat!!! Terus kuat dan sentiasa kuat! :)

    ReplyDelete
  2. ameen ya Rabb
    jazakillahu khayr katheera... awak pon, mg diberikan kekuatan!

    ReplyDelete